Outboundin 12 Elintärkeää Ulottuvuutta – osa kaksi: Tavoitteet

Outboundin 12 Elintärkeää Ulottuvuutta – osa kaksi: Tavoitteet

 

”It’s not about success, it’s about progress.” – Tony Robbins

 

Blogisarjan ensimmäisessä osassa käsiteltiin ihmistä ja henkisen kasvun merkitystä uusasiakashankinnassa. Tänään kurkistetaan tarkemmin tavoitteisiin, joita ihminen kasvumatkallaan tarvitsee.

 

Tiedosta tavoitteesi

Nordic Business Forum, 2014. Aina yhtä oivaltava ja karismaattinen Jim Collins puhuu 20 Mile March:n, eli tavoitteiden, merkityksestä intohimoisesti kädet heiluen. Idea puheessa on yksinkertaisuudessaan se, että jokainen meistä tarvitsee oman tavoitteensa, joka toimii suunnannäyttäjänä keskellä elämän ja myrskyjä. Tavoite on elintärkeä. Kun siihen sitoutuu, saavuttaa kontrollin itsestään ja tekemisistään. Vaikka maailma ja oma ala muuttuvat hallitsemattomasti ympärillä, tavoite pysyy.

Meillä tuo vaikuttava puhe elää yhä. Koetamme löytää mielen sokkeloista enemmän ja vähemmän merkityksellisiä tavoitteita, jotka kirjaamme ideakirjaan. Tavoitteet saavat olla eritasoisia ja eri aikaväleille suunnattuja. Tärkeää on kuitenkin kuvata ne mahdollisimman tarkasti niiden toteutettavuuden varmistamiseksi. Oli kyse tämän päivän, viikon, kuukauden tai vuoden tavoitteista, ne kaikki kirjataan ylös. Suurimmat tavoitteet ovat Collinsin mainitsemia jättiläisiä, elämän mittaisia tavoitteita. Ne merkataan ohjaamaan kohti oikeita, arkipäiväisiä valintoja.

Tavoitteiden pariin palataan päivittäin tai ainakin viikoittain. Viikon tai kuukauden suunnitelmia tehdessä on tarkoitus kurkata vuosi- ja elämäntavoitteisiin uusien tehtävien suunnittelun tueksi. Mitä useammin tavoitteisiin palaa, sen paremmin pysyy raiteilla. Saavutusten pohdinta tuottaa nautinnollisen elämässä edistymisen kokemuksen. Tavoitteiden saavuttamisen merkkaamisesta kannattaakin tehdä rituaali, jossa ei draamaa säästellä. Jos olet päättänyt ostaa juoksukellon, ota ideakirja esiin kassalla ja rastita tavoite saavutetuksi heti maksun jälkeen. Hyvä fiilis on taattu!

 

Yhteinen matkamme

Uusasiakashankinnassa on paljon alueita, joissa kehittyä: puhelun päättäminen, vastalauseiden hoitaminen, äänenpaino ja asenne ennen soittamista ovat hyviä esimerkkejä arkisista kehityksen kohteista. Tavoitteista tärkein on kuitenkin aktiivisena pysyminen. Apaattinen myyjä ei ole tehokas myyjä. Kun aktiivikehys on kunnossa, kaikki sen sisällä olevat työn osa-alueet lähtevät kehittymään. Uskomme, että vaikka teoreettinen opiskelu ja valmistautuminen on tärkeää, säännöllinen aktiivisuus voittaa aina.

 

Henkilökohtaisten tavoitteiden lisäksi haluamme jakaa myös joitakin yhteisiä:

Meillä kaikki lupaavat tehdä 60 soittoyritystä päivässä, 300 viikossa ja 1200 kuukaudessa. Emme halua jäädä tuleen makaamaan, vaan tuloksiin pyritään tosissaan. Toisinaan tulee tietysti päiviä, jolloin on ohjelmaa, joka estää aktiivisen soittamisen. Tällaisena päivänä saa ansaitusti olla tyytyväinen vaikkapa 30 soittoyritykseen.

Oval Companyssa on käytössä yhden puhelun tavoite. Tällä ei tarkoiteta sitä, että tapaamisen sopimisen täytyisi onnistua heti ensimmäisellä puhelulla. Yhden puhelun tavoitteessa on kyse yhdestä merkityksellisestä puhelusta, joka ilahduttaa vastaanottajaa ja jää positiivisesti mieleen. Tavoitteemme on, että puhelun jälkeen sen vastaanottaja tuntee olonsa paremmaksi ja rauhoittuneeksi keskellä hektistä työpäivää.

Tehtävämme on kuunnella ja palvella. Samalla on tärkeää saada yhden puhelun aikana kevyt henkinen yliote, jolla puhelua ohjataan sen vastaanottajan näkökulmasta parhaaseen suuntaan. Näin vastaajalle jää käteen tapaaminen, lupaus asiaan myöhemmin palaamisesta tai vaikka jokin toinen, vastaajan tarpeita vastaava palveluntarjoaja.

 

Kokemus itselle istuvasta, merkityksellisestä työstä syntyy, kun meidän tavoitteemme kohtaavat sinun tavoitteesi. Tiedosta siis tavoitteesi ja anna palaa. Jokainen puhelu on merkityksellinen suuremman kokonaisuuden kannalta. Jokainen pienessäkin tavoitteessa onnistuminen on aina uusi askel matkalla kohti jotain suurempaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *