Inbound + outbound = smartbound

Inbound + outbound = smartbound

Outbound- ja inbound-markkinoinnilla on omat puolensa, ja oikein toteutettuina molemmat niistä toimivat. Fiksu rakentaa toimivan inbound-kampanjan ja vielä fiksumpi yhdistää siihen tuloksia tuottavan outboundin eli hyödyntää palvelukokonaisuuttamme, jota kutsumme Smartboundiksi.

Hyvän sisällön ja LinkedInin voima – toimii!

Olemme huomanneet, että pelkkä rahan syytäminen LinkedIn-markkinointiin ei riitä. Myös sisällön täytyy toimia. Jokaisen elementin on oltava kohdillaan ja se edellyttää, että:

  1. kohderyhmä- ja businessvalinnat on tehty oikein
  2. sisältö on arvopohjaista ja lukijalleen merkityksellistä
  3. media on oikea ja näkyvyys riittävä.

Olemme luoneet asiakkaillemme menestyksellisiä kampanjoita snack-tyyppisellä sisällöllä – silloin lukijalle tarjotaan kaikenkattavien Whitepapereiden sijaan eräänlainen maistiainen yrityksen osaamisesta. Se antaa lukijalleen paljon, herättää ajatuksia ja kysymyksiä, joita myyjä asiakasta kontaktoidessaan voi helposti täydentää. Kampanja saa poikkeuksetta paremmat lopputulokset, kun kohderyhmäsuunnitteluun panostetaan huolella. Ideaaliostajan määritys, eli yhden fiktiivisen henkilöhahmon luominen, helpottaa sisällöntuotantoa.

Oikea media B2B-markkinointiin on ehdottomasti LinkedIn. Se on muuttanut muotoaan ja kasvattanut profiiliaan sähköisen CV:n ylläpitopaikasta työelämästä kiinnostuneiden keskustelupaikaksi ja verkostoitumisympäristöksi. Työprofiililla esiintyminen auttaa pitämään sisällön ammattimaisena. Fiksuille päättäjille LinkedIn on somekanava, jossa seurataan trendejä ja haetaan ja jaetaan tietoa.

Samalla kun prospektoi LinkedIn-verkostossa 24/7, lisää tunnettuutta ja vahvistaa imagoa asiantuntijana.

Miksi outbound-palveluillamme tehdään tuloksia?

Outboundissa teemme vain harvoin yksittäisiä kampanjoita, yleensä asiakkuutemme ovat pitkäaikaisia, useita vuosia kestäviä. Hyviä tuloksia tehdään prospektointikyvyllä, henkilökohtaisuudella ja räätälöidyllä viestillä. Ulossoittoja tehdessämme olemme osa asiakkaan myyntiorganisaatiota ja tapaamiset buukkaamme suoraan asiakkaan kalenteriin. Soittotarinalla on suuri merkitys, ja soittotyötä tehdessä keskittymiskyky ja henkinen valmius. Keskustelua on pystyttävä ohjamaan oikeaan suuntaan.

Meillä puhelun ensisijainen tavoite on saada vastaanottaja paremmalle tuulelle kuin ennen soittoa, tapaaminen on vasta tavoitteista toinen.

Olemme sinnikkäitä ja kokemuksesta tiedämme, että se arvokkain asiakaskontakti voi syntyä vasta 10. soittoyrityksen ja muutaman sähköpostiviestin jälkeen. Outbound säästää asiantuntijamyyjien aikaa ja vapauttaa heidät asiakaskontaktoinnista varsinaiseen kaupantekoon.

Entä sitten se Smartbound?

Inbound-kampanjalla tuotetut lämpimät liidit ovat kullanarvoisia myyntimahdollisuuksia, joita ei pidä hukata eikä unohtaa vaan hyödyntää heti. Liidien kontaktoiminen ei kuitenkaan ole helppoa, ja haasteeksi muodostuu yleensä aika. Aikaa ei ole riittävästi, asiantuntijamyyjälläsi yhtä vähän kuin liidilläsi. Käykö niin, että se lämmin myyntimahdollisuus jää hyödyntämättä, tapaaminen sopimatta ja kaupanteko käynnistymättä parin tuloksettoman soittoyrityksen jälkeen? Liidi kylmenee nopeasti, eli jalka olisi saatava saman tien oven väliin. Kannattaisiko siis maksimoida myyntimahdollisuudet ja tehdä kasvua fiksusti?

Smartbound yhdistää inbound- ja outbound-palvelut ja varmistaa sinulle parhaat tulokset. Smartboundissa inbound-toimenpiteiden tuottamat lämpimät liidit kontaktoidaan oikea-aikaisesti – juuri silloin, kun kiinnostus yritystäsi kohtaan syntyy.

Jos haluat kuulla lisää siitä, miten saamme sinulle ne kuumimmat liidit ja parhaimmat tapaamiset, ota yhteyttä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *